Pește pane

Pește pane

                                                               Pește pane

 Carnea de peste este o sursa excelenta de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6, proteine, vitamine (A, B12, D, E) si minerale (potasiu, fier, iod, fosfor, seleniu). Cantitatile in care aceste substante minerale si nutritive se gasesc in peste difera in functie de tipului pestelui. Cele mai sănătoare tipuri de pește sunt merluciu, bibanul de mare, calamarul, calcanul, codul.ș.a. De data aceasta am pregătit merluciu. L-am prăjit în amestecul din pane în puțin ulei sub capac. A ieșit un deliciu adevărat. Îmi place acest mod de pregătire, întrucît acest tip de pește nu are spini și ușor se dezlipește carnea de pe coloană. In continuare urmăriți pașii pregătirii acestui deliciu.

Ingrediente: 1 kg pește, 2 ouă, vreo 150 gr făină, sare după gust.

Pregătim peștii. Îi curățim de solzi și intestine. Punem sare după gust. Peștii îi tăiem în 2 părți.

Pregătim ingredientele pentru pane. Presurăm pe o farfurie mare făina. Ouăle le batem vreo 3 min. Adăugăm sare după gust.

Fiecare bucată de pește o tăvălim prin făină, apoi prin ouăle bătute. Le prăjim pe tigaia încinsă cu ulei, la foc mic spre mijlociu, acoperite cu capac. Se servește cu mămăligă, smîntînă, mojdei, legume sau muraturi. Pofta buna...